Szkolenie

Prawo własności intelektualnej w pracy kreatywnej


OpisSzkolenia

Celem szkolenia jest podniesienie świadomości jego uczestników na temat znaczenia praw własności intelektualnej w codziennej pracy twórczej. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się, jak stworzyć bezpieczne logo, które będzie mogło być zarejestrowane jako znak towarowy oraz poznają zasady legalnego wykorzystywania grafik, fontów i zdjęć stockowych. Celem szkolenia jest ponadto podniesienie wiedzy uczestników na temat najważniejszych aspektów prawa autorskiego.


GrupaDocelowa

  • Graficy/Ilustratorzy
  • Pracownicy działów kreatywnych
  • Freelancerzy sektora kreatywnego
  • Specjaliści ds. budowy marki w internecie
  • Specjaliści ds. marketingu i promocji
  • Dyrektorzy kreatywni
  • Studia graficzne
  • Domy Mediowe
  • Agencje reklamowe, marketingowe i kreatywne


InformacjeO szkoleniu

Termin:
Nie ustalono

Miejsce:
Nie ustalono



Kontakt:
+48 514 785 397

Agenda

1. Logo a znak towarowy

  • Co to jest znak towarowy? Czy każde logo może być znakiem towarowym?
  • Jak stworzyć bezpieczne logo, które nie będzie naruszało praw innych osób?
  • Jak stworzyć logo, które będzie mogło być później zarejestrowane jako znak towarowy?
  • Jak legalnie korzystać z logotypów innych marek?
  • Jak prawidłowo przekazać prawa autorskiego do logo klientowi?

2. Licencja vs. przeniesienie praw autorskich

  • Czym jest licencja? Czym różni się licencja wyłączna od niewyłącznej?
  • Jak prawidłowo dysponować prawami autorskimi i przenieść tylko te prawa, które rzeczywiście chcemy?
  • Jak skutecznie przenieść prawa autorskie na klienta?
  • Autorskie prawa osobiste – czy rzeczywiście nie można nimi dysponować?
  • Co powinno znaleźć się w prawidłowo skonstruowanej umowie licencyjnej i umowie o przeniesienie praw autorskich?

3. Dozwolony użytek i licencje Creative Commons

  • Dozwolony użytek publiczny i prywatny – czym jest i jakie jest jego praktyczne zastosowanie?
  • Co to jest prawo cytatu czyli kiedy legalnie korzystać z fragmentów cudzych prac?
  • Jakie są zasady wykorzystywania zdjęć i grafik znalezionych w sieci?
  • Zdjęcia stockowe i fonty zakupione w internecie – jak z nich legalnie korzystać?
  • Jak prawidłowo przekazać klientowi prawa do projektów stworzonych z wykorzystaniem płatnych materiałów?
  • Czym są licencje Creatice Commons? Jak korzystać z licencji Creative Commons?

4. Font a prawo autorskie

  • Czym jest font w rozumieniu prawa autorskiego?
  • „Zakup” fontu a wykorzystanie komercyjne
  • Najczęściej spotykane licencje na fonty:
  • SIL Open Font License – OFL
  • Apache (2.0 Apache Software License)
  • MIT (licencja XII)
  • Fonty pakietu Microsoft i Adobe
  • Wykorzystywanie fontów do budowy strony www – dlaczego na web fonty należy nabyć dodatkową licencję? Jaką?
Korzyści
  • Bezpieczeństwo i pewność działania
    Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak tworzyć bezpieczne projekty graficzne, aby nie naruszać praw osób trzecich.
  • Aktywna profilaktyka
    Wiedza zdobyta na szkoleniu pozwoli Ci uchronić się przed zarzutami o plagiat i uniknąć ewentualnych kosztów dochodzenia swoich praw w przyszłości.
  • Podwyższenie jakości
    Dzięki szkoleniu będziesz w stanie zapewnić swoim Klientom usługi na najwyższym poziomie.
Koszt
Koszt: 299zł
Cena zawiera:
  • Materiały szkoleniowe
  • Serwis kawowy
  • Lunch
Sylwetka trenera:

autor1

MagdalenaMiernik

Prawnik specjalizujący się w prawie własności intelektualnej, prawie mediów oraz prawie reklamy, absolwentka studiów podyplomowych przy Centrum Praw Własności Intelektualnej im. Hugona Grocjusza w Krakowie. Trener i szkoleniowiec, promotorka wiedzy na temat prawa własności intelektualnej współpracująca na co dzień z agencjami kreatywnymi i grafikami zrzeszonymi w STGU – Stowarzyszeniu Twórców Grafiki Użytkowej. Założyciel i redaktor naczelny pierwszego serwisu prawniczego dla ludzi kreatywnych - Lookreatywni.pl, który w grudniu 2014 r otrzymał wyróżnienie Fundacji Youth Business Poland. Członkini YPIN - Young Polish International Network. Prywatnie miłośniczka tańca i sztuki współczesnej. Autorka licznych artykułów i publikacji o prawie własności intelektualnej dla grafików.
Referencje

Z Panią Magdaleną Miernik współpracowaliśmy podczas dwóch ostatnich edycji Targów Wiedzy Graficznej. Każdorazowo była to współpraca na bardzo wysokim poziomie merytorycznym oraz osobowym – wykłady i szkolenia prowadzone przez p. Magdę z zakresu prawa autorskiego spotkały się z dużym zainteresowaniem. W chwili obecnej kontynuujemy współpracę z p. Magdą w zakresie obsługi prawnej, z czego jesteśmy bardzo zadowoleni.dr. hab. Dawid Korzekwa, Prezes Zarządu Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej (STGU)

Formularz zgłoszeniowy






Liczba osób: