Szkolenie

Prawo e-commerce


OpisSzkolenia

Celem szkolenia jest przedstawienie najważniejszych aspektów prawnych niezbędnych do prowadzenia sklepu internetowego i świadczenia usług drogą elektroniczną. Szkolenie przeznaczone dla wszystkich osób działających w obszarze e-commerce: do właścicieli i pracowników sklepów internetowych, osób odpowiedzialnych za kontakt z klientem, do wszystkich usług świadczących usługi drogą elektroniczną.


GrupaDocelowa

Wszystkie osoby działające w obszarze e-commerce:

  • Właściciele sklepów internetowych
  • Pracownicy sklepów internetowych
  • Przedsiębiorcy branży e-commerce
  • Specjaliści ds. marketingu i sprzedaży
  • Specjaliści działów obsługi klienta
  • Przedsiębiorcy świadczący usługi drogą elektroniczną


InformacjeO szkoleniu

Termin:
Nie ustalono

Miejsce:
Nie ustalono



Kontakt:
+48 514 785 397

Agenda

1. Prawo w obszarze e-commerce – najważniejsze zagadnienia, podstawowe regulacje

  • Ustawa o prawach konsumenta – czy tylko ta ustawa reguluje e-commerce?
  • Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – obowiązek wprowadzenia regulaminu i uzyskania zgody na przesyłanie informacji handlowej
  • Ustawa o ochronie danych osobowych – rejestracja zbioru danych osobowych i zgody na przetwarzanie danych
  • Ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych – licencje na utwory wykorzystane na stronie
  • Kodeks cywilny – odpowiedzialność przedsiębiorcy za dostarczony konsumentowi produkt

2. Obowiązki właściciela sklepu internetowego

  • Sposoby zawierania umów z konsumentami
  • Obowiązki informacyjne przedsiębiorcy w relacjach z konsumentami
  • Wymagania dotyczące zgody konsumenta na świadczenia przedsiębiorcy
  • Prawo odstąpienia od umowy

3. Świadczenie usług drogę elektroniczną - regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną:

  • Wymogi formalne
  • Akceptacja regulaminu,
  • Prawa i obowiązki stron,
  • Regulamin jako wzorzec umowy
  • Ochrona konsumenta i klauzule abuzywne
  • Zmiana regulaminu

4. Informacja handlowa przesyłana drogą elektroniczną:

  • Prawne aspekty mailingu
  • Niezamówiona informacja handlowa
  • Newsletter a informacja handlowa
  • Opcja opt-out

5. Klauzule abuzywne – co to takiego?

  • Przykłady klauzul abuzywnych
  • Konsekwencje zastosowania klauzul abuzywnych
  • Omówienie klauzul abuzywnych definiowanych przez UOKiK

6. Świadczenie usług drogą elektroniczną a dane osobowe.

7. Podsumowanie szkolenia i wręczenie uczestnikom certyfikatów potwierdzających uczestnictwo w szkoleniu.

Korzyści
  • Wiedza niezbędna do prowadzenia biznesu:
    Wiedza o ustawa o prawach konsumentów wprowadziła dodatkowe wymogi prowadzenia biznesu przez Internet i zmieniła wiele dotychczasowych rozwiązań, które musi znać każdy przedsiębiorca działający w obszarze e-commerce.
Koszt
Koszt: 299zł
Cena zawiera:
  • Materiały szkoleniowe
  • Serwis kawowy
  • Lunch
Sylwetka trenera:

autor5

ŁukaszŁyczkowski

Adwokat z ponad 5 letnim doświadczeniem. W pracy zawodowej zajmuje się głównie prawem autorskim, w tym w szczególności umowami dotyczącymi praw autorskich, prawem Internetu i prawem nowych technologii. Doświadczenie zdobywał współpracując z największymi polskimi startupami oraz z instytucją zajmującą się ochroną praw autorskich.
Referencje

Formularz Zgłoszeniowy






Liczba osób: