Pod koniec października odbyła się czwarta edycja konferencji Wolves Summit – jednego z największych międzynarodowych wydarzeń networkingowych w Europie Środkowo-Wschodniej. Organizatorzy tegorocznej edycji Wolves Summit postanowili dodać do dwudniowej konferencji Wolves Summit dodatkowy, trzeci dzień poświęcony szeroko rozumianej problematyce R&D. Głównymi tematami Wolves Summit R&D była współpraca nauki z biznesem, transfer technologii oraz komercjalizacja własności intelektualnej. Miałam okazję porozmawiać z Piotrem Piaskiem – Co-founderem Wolves Summit m.in. o tym, dlaczego zdecydowano się na dodanie do agendy Wolves Summit R&D i zapytać o to, czy temat komercjalizacji własności intelektualnej na dobre wszedł już na startupowe „salony”. Posłuchajcie czego się dowiedziałam. 

L: Dlaczego zdecydowali się Państwo na dodanie do dodatkowego, trzeciego dnia poświęconego R&D – tematom związanym z R&D – transferem technologii czy nawet szerzej – komercjalizacją własności intelektualnej?

Piotr Piasek, Co-founder Wolves Summit: Dodaliśmy część związaną z R&D do 2 dni konferencji Wolves Summit, by dedykować ten dzień dla kwestii ważnych dla rozwoju tej tematyki w Polsce. Chcieliśmy dać możliwość debat i prelekcji związanych z komercjalizacją, transferem technologii, czy własnością intelektualną. Jednocześnie zawsze ważnym jest dla nas aspekt networkingu, dlatego zaprosiliśmy do uczestnictwa projekty z Polski oraz inwestorów i firmy zainteresowane projektami w tych dziedzinach.

dsc_2130-300x199
dsc_2788-300x199

L: Jeden z głównych paneli dyskusyjnych Wolves Summit R&D brzmiał „Rozwój innowacji – Bułka z masłem czy twardy orzech do zgryzienia? Dlaczego warto budować międzynarodowe mosty?”. No właśnie, dlaczego – Pana zdaniem – warto je budować?

PP: Warto budować międzynarodowe mosty ponieważ każdy kraj ma inne doświadczenia, wiedzę i specjalizacje. Transfer wiedzy i doświadczeń jest niezbędny dla tworzenia innowacji. Bardziej dojrzałe rynki jak np. Stany Zjednoczone, Kanada, Wielka Brytania, Francja, Niemcy są właśnie doskonałym miejscem na takie współprace.

dsc_2329
dsc_2122

L: Jak oceniają Państwo zainteresowanie szeroko rozumianym R&D wśród startup’ów i naukowców? Czy temat szeroko rozumianej komercjalizacji własności intelektualnej jest coraz częściej poruszany w środowisku startupów, a tym samym „wchodzi na salony”?  Czy widzą Państwo taką tendencję?

PP: Własność intelektualna jest myślę tematem dobrze znanym, inaczej jest jednak z komercjalizacją, która jest z kolei tematem dużo bardziej złożonym. W Polsce dopiero uczymy się tego procesu w praktyce. Wiedza jest powszechna jednak zachęta do komercjalizacji wciąż jest niewystarczająca.

L: Czy w przyszłości planują Państwo dodać Wolves Summit R&D do „standardowego” planu konferencji?

PP: Tak. Formuła R&D będzie kontynuowana, z uwagi na duże zainteresowanie myślimy o jej wydzieleniu jako niezależnego wydarzenia względem Wolves Summit.

***

serwis Lookreatywni.pl był patronem medialnym wydarzenia

zdjęcia: materiały Wolves Summit