Szkolenie stacjonarne „Jak budować dobre* relacje biznesowe i zawierać umowy w dobrym stylu?” już 21 lutego w Warszawie

Opublikowano

W ubiegłym miesiącu w Centrum Kreatywności Targowa w Warszawie odbyła się 31. edycja wydarzenia „Środa Dzień Bloga”, podczas której miałam zaszczyt opowiedzieć o tym, jak budować dobre* relacje biznesowe i zawierać umowy w dobrym stylu (nie tylko w branży kreatywnej). Dlaczego wybrałam akurat taki temat? Ponieważ po 10 latach pracy jako doradca doskonale wiem, że sama wiedza na temat prawa własności intelektualnej nie wystarczy, aby czuć się szczęśliwym, spełnionym i bezpiecznym w biznesie. O sukcesie w biznesie (każdym, również tym w branży kreatywnej) decyduje – obok wiedzy, którą oczywiście warto posiadać – umiejętność budowania dobrych* relacji biznesowych. Z jakich elementów składa się ta umiejętność?

Umiejętność budowania dobrych* relacji biznesowych

Na umiejętność budowania dobrych* relacji biznesowych składa się:

  • otwarta postawa na drugiego człowieka,
  • umiejętność mówienia o swoich potrzebach i słuchania potrzeb drugiej strony oraz
  • umiejętność stawiania granic (i komunikowania ich w dojrzały sposób).

I właśnie o tym „Jak budować dobre* relacje biznesowe i zawierać umowy w dobrym stylu?” opowiem podczas pierwszego w tym roku, kameralnego szkolenia stacjonarnego, które odbędzie się w środę  21 lutego 2024 r. w Warszawie (o czym więcej w dalszej części artykułu). Zanim jednak o samym szkoleniu, chciałabym wrócić do kilku ważnych momentów z wydarzenia „Środa Dzień Bloga”, które – jak sądzę – będą dla Was wartościową inspiracją. Wszystkie aspekty, o których wspominam poniżej, zostaną szczegółowo omówione przeze mnie podczas:

SZKOLENIA STACJONARNEGO

„Jak budować dobre* relacje biznesowe i zawierać umowy w dobrym stylu?”,

które odbędzie się w środę 21 lutego 2024 r. o godz. 17:30 w Warszawie.

Najlepszy moment na ustalenie zasad współpracy

Na początek krótkie przypomnienie o ważnej umiejętności stawiania granic 🚫 (nie tylko przy okazji budowania dobrych relacji biznesowych 🤝) 🙂

▪️kto jest odpowiedzialny za trzymanie naszych granic?
▪️kiedy najlepiej ustalić zasady współpracy i postawić granice relacji?

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Magdalena Miernik-Grzesiowska (@magdalena_miernik)

Lęki oddalające strony od zawarcia umowy

Podczas szkolenia „Jak budować dobre* relacje biznesowe i zawierać umowy w dobrym stylu?” już 21 lutego o godz. 17:30 opowiem również o lękach oddających strony od zawarcia umowy (umowy, która jest i powinna być – w zależności od stopnia znajomości stron – wynikiem bądź wyrazem chęci zbudowania dobrej relacji).

Jednym z lęków, które oddalają strony od zawarcia (dobrej) umowy jest „niechęć do robienia kłopotu”. Co rozumiem przez „robienie kłopotu”? Niezaproponowanie umowy, aby „nie wyjść” w oczach drugiej strony na osobę, która „utrudnia” bądź proponuje „zbędną papirologię”.

„Nierobieniem kłopotu” może być również niepoproszenie o umowę bądź zawarcie jej mając świadomość tego, że jej treść jest niekorzystna (bądź – co gorsze – niemożliwa do spełnienia). Wszystko po to, aby nie wyjść na osobę, która „robi kłopot”.

Niechęć do „sprawiania” kłopotu to trzeci, mój „ulubiony” powód, dla którego nie zawieramy umów albo – co prawda decydujemy się na zawarcie umowy z drugą stroną relacji biznesowej – ale godzimy się na postanowienia dla nas niekorzystne lub (o zgrozo!) w ogóle niemożliwe do spełnienia 😳 Również i w tym przypadku – nie opłaca się 😎

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Magdalena Miernik-Grzesiowska (@magdalena_miernik)

Dobra relacja biznesowa a wynagrodzenie na czas

Nie ma nic gorszego niż „dopraszanie się” o wynagrodzenia za pracę, którą się już dawno wykonało 👀 Czy istnieje skuteczny sposób na to, aby uniknąć takiej sytuacji i „zachęcić” klienta do terminowej płatności? 🤔 Oczywiście, sposobów na uregulowanie kwestii wynagrodzenia w sposób, który da nam spokój i komfort działania jest wiele 👩‍💼

Jednym z nich jest mądre określenie w umowie z klientem momentu przeniesienia autorskich praw majątkowych ©️💡Co mam na myśli? 😎

📝 Przygotowujące się do rozpoczęcia współpracy strony mogą w treści umowy dowolnie określić moment, w którym dojdzie do przeniesienia autorskich praw majątkowych©️

➡️ Najkorzystniejsza (najbezpieczniejsza pod względem finansowym 💵💰) sytuacja dla twórcy, który przenosi prawa autorskie na swojego klienta występuje najczęściej wtedy, gdy momentem przejścia autorskich praw majątkowych na nabywcę jest moment zapłaty przez nabywcę wynagrodzenia.

Dlaczego warto zadbać o takie uregulowanie momentu przeniesienia autorskich praw majątkowych w treści umowy? 🤔
⤵️
Jeżeli w treści w umowie nie będzie określony moment przeniesienia autorskich praw majątkowych umowę „stworzą” przepisy prawa autorskiego, w tym art. 64 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, zgodnie z którym:

Umowa zobowiązująca do przeniesienia autorskich praw majątkowych przenosi na nabywcę, z chwilą przyjęcia utworu, prawo do wyłącznego korzystania z utworu na określonym w umowie polu eksploatacji, chyba że postanowiono w niej inaczej.

Co to oznacza w praktyce? Jeśli w umowie nie zostanie określony przez strony inny moment przeniesienia autorskich praw majątkowych, nabywca nabędzie prawo do korzystania z efektów pracy twórczej w momencie „przyjęcia” utworu▫️ A nie w momencie zapłaty! 📣

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Magdalena Miernik-Grzesiowska (@magdalena_miernik)

Również i o tym jak „zachęcić” klienta do terminowej płatności opowiem więcej podczas najbliższego szkolenia stacjonarnego „Jak budować dobre* relacje biznesowe i zawierać umowy w dobrym stylu”, które odbędzie się już w środę 21 lutego 2024 r. o godz. 17:30 w Warszawie. Szczegóły poniżej.

Szkolenie stacjonarne dla 10 osób już 21 lutego 2024 r.

Zapraszam na kameralne szkolenie, podczas którego w komfortowej atmosferze porozmawiamy o:

  • o prawach autorskich,

  • o ochronie i komercjalizacji własności intelektualnej,

  • o umowach oraz budowaniu mocnych, zdrowych i równorzędnych relacji w biznesie.

Szkolenie oparte o formułę case studies skierowane jest do przedstawicieli branży kreatywnej, właścicieli małych i średnich firm i wszystkich tych, którzy na co dzień mierzą się z wyzwaniami w budowaniu relacji z klientami i zawieraniu umów.

Szkolenie stacjonarne „Jak budować dobre* relacje biznesowe i zawierać umowy w dobrym stylu?” odbędzie się w środę 21 lutego 2024 r. w Warszawie, w budynku ASTORIA przy ul. Przeskok 2 (centrum).

Szkolenie potrwa od godz. 17:30 do godz. 20:00.  Liczba miejsc ograniczona (maksymalnie 10 osób).

Kiedy? Środa, 21 lutego 2024 r., 17:30-20:00

Inwestycja: 495 zł brutto

Zapisy: kontakt@lookreatywni.pl (z dopiskiem: „Szkolenie, 21 lutego 2024 r.”)

*mocne, zdrowe, równorzędne

 

Wyświetl ten post na Instagramie

 

Post udostępniony przez Magdalena Miernik-Grzesiowska (@magdalena_miernik)

Newsletter dla kreatywnych czyli bądź na bieżąco

Jesteś twórcą? Temat umów i prawa własności intelektualnej jest dla Ciebie ważny? Chcesz jako pierwszy dowiadywać się o najnowszych materiałach w bazie wiedzy, webinarach i szkoleniach? Zapraszam Cię do zapisania się do Newslettera dla kreatywnych! ❤

Zobacz także:

Potrzebujesz porady prawnej? Skorzystaj z konsultacji prawnych online.

Potrzebujesz wzoru umowy? Zajrzyj do sklepu z dokumentami.

Potrzebujesz szkolenia z prawa autorskiego? Sprawdź ofertę szkoleń.

Czy wiesz, że Lookreatywni to nie tylko baza wiedzy?

Jesteśmy zaufanym partnerem, który nie tylko doradza i zabezpiecza klienta pod względem prawnym, ale również wspiera go biznesowo.