Własność intelektualna w produkcji gry komputerowej

Opublikowano

W poniedziałek 24 października w godzinach 16:30-19:45 w Centrum Przedsiębiorczości Smolna przy ul. Smolnej 4 w Warszawie odbędzie się szkolenie „Własność intelektualna w produkcji gry komputerowej – instruktaż dla producentów i twórców” przygotowane specjalnie dla twórców, producentów i wydawców gier komputerowych.

Szkolenie poprowadzi dr Marcin Balicki  – doktor nauk prawnych, adwokat zajmujący się na co dzień sprawami z zakresu prawa własności intelektualnej, sekretarz Sekcji Własności Intelektualnej Instytutu Allerhanda, prywatnie fan gier komputerowych. Podczas trzygodzinnego szkolenia przedstawione zostaną najważniejsze praktyczne prawne aspekty tworzenia i produkcji gier komputerowych.

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:

  • jakie są reguły korzystania z pomysłów innych twórców
  • gdzie leży granica pomiędzy inspiracją a plagiatem
  • co zrobić, gdy Twoja gra komputerowa została skopiowana
  • oraz poznają najważniejsze zasady budowania kontraktów w świecie gier komputerowych.

„Własność intelektualna w produkcji gry komputerowej” – program szkolenia:

16:30-17:00: Dlaczego mówimy, że gra komputerowa składa się z własności intelektualnej i pudełka?

  • koncepcja i mechanika rozgrywki
  • silnik gry
  • fabuła i bohaterowie gry
  • oprawa graficzna i dźwiękowa

17:00-17:30: Prawo autorskie i prawo własności przemysłowej – zasady działania

17:30-18:00: Reguły korzystania z materiałów innych osób:

  • różnice między inspiracją a plagiatem
  • czy Lindsay Lohan może promować moją grę (nawet jeśli o tym nie wie)?
  • granice dozwolonego użytku

18:00-18:15: Czego nauczyły nas słynne spory sądowe o naruszenie praw do gry komputerowej?

18:15-18:45:  Zasady redakcji kontraktów ze współpracownikami:

  • chwila, w której współpracownik staje się współtwórcą
  • czym różni się licencja od przeniesienia praw (i czy trzeba się przejmować tą różnicą)?
  • prawidłowe nabycie praw autorskich od pracownika, freelancera i zewnętrznego studia
  • analiza kluczowych postanowień umownych

18:45-19:10: Rejestracja tytułu gry i logotypu jako znaku towarowego:

  • co może być znakiem towarowym?
  • w jaki sposób zastrzec znak towarowy i jakie daje to korzyści?
  • reguły umieszczania w grze znaków towarowych innych firm

19:10-19:30: Wzór przemysłowy – czy narzędzie do ochrony dizajnu przyda się producentowi gier komputerowych?

19:30-19:45:  Sklonowali moją grę, co mogę zrobić? Podsumowanie szkolenia.

Gdzie? Kiedy?

Szkolenie „Własność intelektualna w produkcji gry komputerowej” odbędzie się w poniedziałek 24 października w godzinach 16:30-19:45 w Centrum Przedsiębiorczości Smolna w Warszawie przy ul. Smolnej 4. Koszt szkolenia to 179 netto zł/os (wystawiamy faktury VAT). W cenie szkolenia: kawa, herbata i przekąska + materiały ze szkolenia. Dla zainteresowanych możliwość uzyskania świadectwa uczestnictwa.

Ilość miejsc ograniczona. Zapisy i pytania: kontakt@lookreatywni.pl.

Szkoleniowiec: dr Marcin Balicki – adwokat zawodowo i naukowo skoncentrowany na prawie autorskim i prawie własności przemysłowej. Współpracuje z kancelarią Maruta Wachta sp.j. – Biuro w Krakowie, sekretarz Sekcji Własności Intelektualnej Instytutu Allerhanda. Na Uniwersytecie Jagiellońskim uzyskał stopień doktora nauk prawnych ze specjalizacją prawo własności intelektualnej.

***

Link do wydarzenia na Facebooku: https://www.facebook.com/events/265838647143833

grafika autorstwa grgroup pochodzi z banku zdjęć Fotolia

Czy wiesz, że Lookreatywni to nie tylko baza wiedzy?

Jesteśmy zaufanym partnerem, który nie tylko doradza i zabezpiecza klienta pod względem prawnym, ale również wspiera go biznesowo.