Własność intelektualna w produkcji gry komputerowej
W poniedziałek 24 października w godzinach 16:30-19:45 w Centrum Przedsiębiorczości Smolna przy ul. Smolnej 4 w Warszawie odbędzie się szkolenie „Własność intelektualna w produkcji gry komputerowej – instruktaż dla producentów i twórców” przygotowane specjalnie dla twórców, producentów i wydawców gier komputerowych.
Szkolenie poprowadzi dr Marcin Balicki – doktor nauk prawnych, adwokat zajmujący się na co dzień sprawami z zakresu prawa własności intelektualnej, sekretarz Sekcji Własności Intelektualnej Instytutu Allerhanda, prywatnie fan gier komputerowych. Podczas trzygodzinnego szkolenia przedstawione zostaną najważniejsze praktyczne prawne aspekty tworzenia i produkcji gier komputerowych.
Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:
- jakie są reguły korzystania z pomysłów innych twórców
- gdzie leży granica pomiędzy inspiracją a plagiatem
- co zrobić, gdy Twoja gra komputerowa została skopiowana
- oraz poznają najważniejsze zasady budowania kontraktów w świecie gier komputerowych.
„Własność intelektualna w produkcji gry komputerowej” – program szkolenia:
16:30-17:00: Dlaczego mówimy, że gra komputerowa składa się z własności intelektualnej i pudełka?
- koncepcja i mechanika rozgrywki
- silnik gry
- fabuła i bohaterowie gry
- oprawa graficzna i dźwiękowa
17:00-17:30: Prawo autorskie i prawo własności przemysłowej – zasady działania
17:30-18:00: Reguły korzystania z materiałów innych osób:
- różnice między inspiracją a plagiatem
- czy Lindsay Lohan może promować moją grę (nawet jeśli o tym nie wie)?
- granice dozwolonego użytku
18:00-18:15: Czego nauczyły nas słynne spory sądowe o naruszenie praw do gry komputerowej?
18:15-18:45: Zasady redakcji kontraktów ze współpracownikami:
- chwila, w której współpracownik staje się współtwórcą
- czym różni się licencja od przeniesienia praw (i czy trzeba się przejmować tą różnicą)?
- prawidłowe nabycie praw autorskich od pracownika, freelancera i zewnętrznego studia
- analiza kluczowych postanowień umownych
18:45-19:10: Rejestracja tytułu gry i logotypu jako znaku towarowego:
- co może być znakiem towarowym?
- w jaki sposób zastrzec znak towarowy i jakie daje to korzyści?
- reguły umieszczania w grze znaków towarowych innych firm
19:10-19:30: Wzór przemysłowy – czy narzędzie do ochrony dizajnu przyda się producentowi gier komputerowych?
19:30-19:45: Sklonowali moją grę, co mogę zrobić? Podsumowanie szkolenia.
Gdzie? Kiedy?
Szkolenie „Własność intelektualna w produkcji gry komputerowej” odbędzie się w poniedziałek 24 października w godzinach 16:30-19:45 w Centrum Przedsiębiorczości Smolna w Warszawie przy ul. Smolnej 4. Koszt szkolenia to 179 netto zł/os (wystawiamy faktury VAT). W cenie szkolenia: kawa, herbata i przekąska + materiały ze szkolenia. Dla zainteresowanych możliwość uzyskania świadectwa uczestnictwa.
Ilość miejsc ograniczona. Zapisy i pytania: kontakt@lookreatywni.pl.
Szkoleniowiec: dr Marcin Balicki – adwokat zawodowo i naukowo skoncentrowany na prawie autorskim i prawie własności przemysłowej. Współpracuje z kancelarią Maruta Wachta sp.j. – Biuro w Krakowie, sekretarz Sekcji Własności Intelektualnej Instytutu Allerhanda. Na Uniwersytecie Jagiellońskim uzyskał stopień doktora nauk prawnych ze specjalizacją prawo własności intelektualnej.
***
Link do wydarzenia na Facebooku: https://www.facebook.com/events/265838647143833
grafika autorstwa grgroup pochodzi z banku zdjęć Fotolia