Jak chronić własność intelektualną startupu? START Your Business UP
Znacie eduLAB? eduLAB to akcelerator działający w obszarze nauki i edukacji edtech, który daje możliwość rozpoczęcia kariery i wspiera jej rozwój aż do założenia własnej spółki. Celem akceleratora eduLAB jest wspieranie młodych przedsiębiorców działających w obszarze edtech poprzez różnego rodzaju inicjatywy. Jedną z nich jest vlog edukacyjny START Your Business UP, w którym znajdziecie ogrom eksperckiej i praktycznej wiedzy dla młodych firm. W ramach inicjatywy START Your Business UP miałam przyjemność rozmawiać z Anną Piwko na temat tego, w jaki sposób chronić własność intelektualną startupu. Rozmowa skierowana jest dla początkujących przedsiębiorców, którzy dopiero zastanawiają się nad tym czym jest własność intelektualna i czy warto ją chronić.
Jak chronić własność intelektualną startupu? #1
Rozmowa podzielona została na dwie części. Z pierwszej, wprowadzającej części wywiadu dowiecie się:
- czym jest prawo własności intelektualnej?
- czy prawo własności intelektualnej chroni pomysły biznesowe?
- o jakich przepisach warto pamiętać, aby chronić własność intelektualną startupu?
Pierwszą część rozmowy „Jak chronić IP startupu?” START Your Business UP znajdziecie tutaj.
Jak chronić własność intelektualną startupu? #2
W drugiej, dłuższej części rozmowy znajdziecie dużo przydatnych informacji na temat ochrony własności intelektualnej i usłyszycie odpowiedzi na poniższe pytania:
- Co możemy zrobić, żeby zabezpieczyć prawnie własność intelektualną startupu?
- Jak chronić logo i nazwę startupu – najważniejsze elementy tożsamości startupu?
- Dlaczego warto dobrze wybrać odpowiednie klasy towarów i usług znaku towarowego?
- Czy na znaku towarowym można zarabiać?
- Dlaczego warto inwestować w ochronę własności intelektualnej?
Drugą część rozmowy „Jak chronić IP startupu?” START Your Business UP znajdziecie tutaj:
Polecam Wam również zajrzeć do ciekawej rozmowy z Jackiem Kotarbińskim o marketingu startupu oraz z Mateuszem Kozłowskim, mentor eduLAB i Dyrektorem Regionalnym w Microsoft, który opowiada o pozyskiwaniu klientów.