Szkolenie 02.02: Prawo autorskie dla projektantów graficznych

Opublikowano

W czwartek 2 lutego w godzinach 16:30-19:30 w Centrum Przedsiębiorczości Smolna przy ul. Smolnej 4 w Warszawie odbędzie się szkolenie przygotowane specjalnie dla przedstawicieli szeroko rozumianej branży kreatywnej: projektantów, designerów, ilustratorów, przedstawicieli agencji kreatywnych i reklamowych oraz freelancerów sektora kreatywnego. Celem szkolenia jest podniesienie wiedzy uczestników na temat najważniejszych, praktycznych aspektów prawa własności intelektualnej, w szczególności prawa autorskiego i prawa znaków towarowych.

Uczestnicy szkolenia dowiedzą się:

  • Jak chronić efekty swojej pracy twórczej?
  • Czy każda grafika jest przedmiotem prawa autorskiego?
  • Jakie elementy (nie) są chronione przez prawo autorskie?
  • Gdzie leży granica pomiędzy inspiracją a opracowaniem cudzego utworu?
  • Jak legalnie korzystać z cudzej twórczości?
  • Jak prawidłowo przenieść na klienta prawa autorskie lub udzielić licencji?
  • Dlaczego sprzedaż dzieła nie jest równoznaczna z przeniesieniem praw autorskich do dzieła?
  • Co powinno znaleźć się w dobrze skonstruowanej umowie licencyjnej i umowie o przeniesienie praw autorskich?
  • Jak stworzyć logo, które będzie mogło być zarejestrowane jako znak towarowy?
  • Jak korzystać z praw własności intelektualnej? Jak na nich zarabiać?
  • Jak radzić sobie z wybrednym klientem? Jak skutecznie chronić swoich interesów?

Program szkolenia

16:30-16:40 – Przywitanie słuchaczy i wprowadzające case study

16:40-17:40 – Prawo własności intelektualnej – o czym powinien wiedzieć każdy projektant?

  • Co mieści się pod pojęciem „prawo własności intelektualnej”?
  • Prawo autorskie: Czym przedmiot prawa autorskiego? Jakie elementy nie są chronione przez prawo?
  • Dozwolony użytek i prawo cytatu czyli jak legalnie korzystać z cudzej własności?
  • Utwór inspirowany i utwór zależny – gdzie leży granica?
  • Utwór współautorski czyli zasady korzystania ze wspólnego projektu
  • Prawo własności przemysłowej – najważniejsze informacje: patent, wzór przemysłowy, wzór użytkowy, znak towarowy
  • Prawo własności przemysłowej a prawo autorskie czyli o ochronie kumulatywnej

17:40-18:20 – Umowy prawa autorskiego czyli jak korzystać ze swojej twórczości?

  • Dualizm praw autorskich – autorskie prawa majątkowe i osobiste
  • Przeniesienie praw autorskich vs. udzielenie licencji
  • Rodzaje licencji, licencje Creative Commons
  • Kiedy udzielić licencji a kiedy przenieść na klienta autorskie prawa majątkowe?
  • Umowa o przeniesienie praw autorskich – o czym powinien wiedzieć każdy twórca?
  • Umowa licencyjna – obowiązkowe postanowienia + najczęściej spotykane błędy
  • Sztuka negocjacji umów prawa autorskiego – co warto wiedzieć?

18:20-19:10 – Branding z prawnego punktu widzenia

  • Przychodzi klient do agencji czyli jak rozmawiać z klientem o (re-) brandingu?
  • Logo z prawnego punktu widzenia
  • Jak stworzyć logo, które będzie mogło być zarejestrowane jako znak towarowy?
  • Jak uniknąć zarzutów o plagiat?
  • Jak rozmawiać z klientem o odpowiedzialności za wprowadzenie na rynek nowego logo/brandu?
  • O czym pamiętać podpisując umowę z klientem?

19:10-19:30 – Podsumowanie najważniejszych zagadnień, case study i dyskusja ze słuchaczami

Kiedy? Gdzie?

Szkolenie odbędzie się 2 lutego (w czwartek) pomiędzy godziną 16:30 a 19:30 w Centrum Przedsiębiorczości Smolna w Warszawie przy ul. Smolnej 4 (duża sala). Koszt szkolenia to 179 zł/os. netto (wystawiamy faktury VAT). W cenie szkolenia: kawa, herbata i przekąska + materiały ze szkolenia. Dla zainteresowanych możliwość uzyskania świadectwa uczestnictwa.

Zapisy i pytania: kontakt@lookreatywni.pl. Ilość miejsc ograniczona.

Szkolenie poprowadzi Magdalena Miernik –  prawnik specjalizujący się w sprawach z zakresu prawa własności intelektualnej. W pracy zawodowej zajmuje się przede wszystkim prawem autorskim i prawem własności przemysłowej, w szczególności prawem znaków towarowych. Doradza na co dzień wielu firmom z branży kreatywnej. Jej klientami są agencje kreatywne, studia graficzne oraz firmy z branży technologicznej. Założycielka pierwszego serwisu o prawie własności intelektualnej dla ludzi kreatywnych – Lookreatywni.pl i firmy świadczącej doradztwo prawno-biznesowe dla branży kreatywnej.

Partnerem szkolenia jest Stowarzyszenie Twórców Grafiki Użytkowej (STGU).

Zapraszam serdecznie! 🙂
***
autorem plakatu jest Piotr Chuchla
Link do wydarzenia na Facebooku: https://www.facebook.com/events/359003864470929/

Czy wiesz, że Lookreatywni to nie tylko baza wiedzy?

Jesteśmy zaufanym partnerem, który nie tylko doradza i zabezpiecza klienta pod względem prawnym, ale również wspiera go biznesowo.