Nowe rozporządzenie ws. prywatności w sieci – co zmieni się wkrótce?

Opublikowano

10 stycznia 2017 r. Komisja Europejska opublikowała projekt rozporządzenia dotyczącego prywatności w sieci. Projekt dotyczy między innymi przesyłania maili do użytkowników, jak również ustawień poziomu prywatności w przeglądarkach (cookies).

Nowe rozporządzenie ws. prywatności w sieci – konsekwencje

Wejście w życie projektu rozporządzenia może mieć następujący wpływ na biznes internetowy kierowany do użytkowników z UE:

  • brak możliwości wysyłania maili do użytkowników bez ich wyraźnej zgody (Article 16 Unsolicited communications),
  • brak możliwości korzystania, z wyjątkami, z plików cookies (Article 8 Protection of information stored in and related to end-users’ terminal equipment),
  • zapewnienie poufności informacji zawartych w komunikacji na linii użytkownik-użytkownik (dotyczy to w szczególności serwisów takich jak WhatsApp),
  • wprowadzenie definicji „electronic communications metadata” – means data processed in an electronic communications network for the purposes of transmitting, distributing or exchanging electronic communications content; including data used to trace and identify the source and destination of a communication, data on the location of the device generated in the context of providing electronic communications services, and the date, time, duration and the type of communication – które to informacje mogą  być przetwarzane za min. zgodą użytkownika.

Nowe rozporządzenie ws. prywatności w sieci a RODO

Projekt odwołuje się do oczekującego na wejście w życie w maju 2018 r. Rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO) i pewne pojęcia jak np. zgoda, będą zaczerpnięte z RODO. O RODO będziemy jeszcze nie raz pisać na łamach Lookreatywni.pl.

Więcej informacji na temat projektu rozporządzenia dot. prywatności w sieci znajdziecie na stronie https://ec.europa.eu/.

***

grafika autorstwa ipopba pochodzi z banku zdjęć Fotolia

Czy wiesz, że Lookreatywni to nie tylko baza wiedzy?

Jesteśmy zaufanym partnerem, który nie tylko doradza i zabezpiecza klienta pod względem prawnym, ale również wspiera go biznesowo.